Strávili jsme 5,8 hodiny procházením recenzí kola Specialized Turbo Creo. Toto jsou vybrané názory majitelů a testerů:
“Je to zcela nový sport! Nové Specialized Turbo Creo nepřestne být novým měřítkem výkonnosti silničních elektrokol jen proto, že silnice skončí. Turbo Creo se svým gravelovým vybavením, vás vezme z vyšlapané cesty dál a rychleji, než jste si kdy dokázali představit. Udělejte z každé hory placku – z šotoliny, štěrku nebo asfaltu.” – z webu Specialized.
Specialized Turbo Creo je bezkonkurenční gravel speciál, ať už s elektřinou nebo bez
Specialized Turbo Creo je další skvělé elektrokolo od této americké značky. Že to ve Specialized umí s elektřinou lépe než všichni ostatní dokázali již svým modelem Turbo Levo. To bylo ale “klasické” horské kolo. Nyní se vývojáři zaměřili na gravel kolo a jeho specifika a výsledek vám doslova vyrazí dech.
Jelikož dopomoc kola se vypíná při dosažení 25 km/h, jedete na Specialized Turbo Creo velmi často bez asistence pohonu. Díky nízké hmotnosti kola, která je kolem 12 kg, vám to ale vůbec nebude vadit. Kolo se bez motoru chová jako klasická silnička. V kopcích vám ale pomůže díky svému motoru. Ten má jen cca poloviční výkon oproti horským kolům, vzhledem k jinému stylu jízdy je to ale dostatečné. Baterie je také menší, zcela neviditelně zabudovaná do rámu kola a dokáže vám díky menší spotřebě motoru pomáhat více než 100 km.
Naprosto úžasné je sladění všech komponent dohromady. Motor má tak plynulý nástup i vypnutí, že si toho při jízdě nevšimnete. Prostě jedete a o elektřině ani nevíte. Jen na kopce se dostanete trochu méně unavení než vaši přátelé. Ale rozhodně vám je Specialized Turbo Creo nedá zadarmo. Makat musíte pořád, jen do kopce máte 2x takovou sílu.
Vybrané parametry kola Specialized Turbo Creo
Rám | FACT 11r carbon, Open Road Geometry, front/rear thru-axles, fully integrated down tube battery, internal cable routing, fender/rack mounts, Boost™ 12x148mm |
Vidlice | Future Shock 2.0 w/ Smooth Boot, Boost™ 12x110mmmm thru-axle, flat-mount disc |
Převodník/kliky | Praxis, Forged alloy M30, custom offset, 46t |
Řazení | Shimano GRX 810 hydraulic brake levers, mechanical shifting |
Přehazovačka | Shimano RX812 GRX, Shadow Plus, 11-speed |
Kazeta | Sunrace, 11-speed, alloy spider, 11-42t |
Motor | Specialized SL 1.1, custom lightweight motor |
Baterie | Specialized SL1-320, fully integrated, 320Wh |
Brzdy | Shimano GRX 810 hydraulic disc |