Na kole podél Schwarzenberského kanálu

Šumava má často pověst nepříliš atraktivní cyklistické lokality, především kvůli omezeným možnostem jízdy mimo zpevněné cesty. Několik zajímavých lokalit tu ale najdete. A jednou z nich je trasa kolem Schwarzenberského kanálu, která vás provede krásnou částí Šumavy po štěrkových cestách. Jde proto o trasu ideálně pro gravel, případně pro rychlejší horská kola.

Délka: 44 km
Převýšení: 290 m
Terén: MTB, Gravel

Stáhnout GPX soubor
Zobrazit na Mapy.cz

Trasa začíná a končí v obci Stožec, kde je velké parkoviště a kam se také snadno dostanete vlakem. První část cesty vede po klasické šumavské asfaltce směrem k hranicím s německem do Nového údolí. Zde si můžete udělat odbočku k sousedům a porovnat obce na CZ a DE straně Šumavy.

Z Nového údolí pak začíná asi nejnáročnější úsek poměrně dlouhého stoupání až k Rosenauerovu pomníku. V tomto místě začíná celý Schwarzembeský kanál, je zde také fajn místo na krátký odpočinek uprostřed přírody.

Dále už pak cesta pokračuje téměř rovně po krásné štěrkové cestě kolem kanálu až do osady Jelení. Toto je ideální místo pro pár fotek u tunelu pro plavení dřeva a také na svačinu či oběd v místních restauracích.

Z Jelení následuje dlouhý sjezd na Lipno do Nového údolí, odkud se po vykoupání v přehradě vydáme zpět podél železniční tratě až do Stožce.